Статини зробили революцію у лікуванні високого рівня холестерину, але іноді виникають запалення та пошкодження м’язів. Одне з менш відомих ускладнень може вплинути на ходьбу протягом шести місяців після першої дози.

Високий рівень холестерину сприяє утворенню накипу на артеріях, що призводить до серцевих нападів та інших серйозних серцевих захворювань. На щастя, статини запобігають відкладенню молекул жиру всередині артерій. Однак у деяких випадках пацієнти мали нестійкість при ходьбі. Дотримання режиму терапії статинами залишається проблематичним через небажані побічні ефекти препарату, пише Express.

“Міопатія виникає у 0,5% пацієнтів, які отримували статини під час клінічних випробувань, а рабдоміоліз – у ще меншій частині користувачів. Однак у меншій кількості досліджень оцінювалася м’язова сила серед користувачів, тому частота слабкості, пов’язаної з міопатією чи ні, може бути недооцінена Найбільш поширеною скаргою була нестійкість при ходьбі, особливо по нерівній поверхні або при зміні напрямку.

Читайте також:  Здібності до мультизадачності залежать від віку

Пацієнти зазвичай не могли точно визначити початок, але їхня історія повсякденної активності передбачала зміну функції через шість місяців після першого використання статину. Пацієнти та їхні лікарі не підозрювали про м’язову слабкість. Вони пояснили симптоми ускладненнями хронічних чи недавніх неврологічних розладів.

Інші ускладнення включали утруднення при використанні унітазу або автомобільного сидіння, а також легку втому під час покупок або підйому сходами. Протягом трьох місяців після припинення прийому статинів у всіх пацієнтів відновилася проксимальна сила.